Рекомендації педагогам в роботі з обдаровиними дітьми

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.

2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.

3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини «вундеркінда». Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.

4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Пам'ятка батькам і педагогам

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;

Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;

Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;

Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;

Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;

Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;

Якщо дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;

Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;

Якщо дитина живе в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Поради підліткові

Як розвинути увагу!

 Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.

2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного. 

3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:

  • швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт;
  • виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних;
  • змінювати порядок переключення.

4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості
уваги. Змушуйте себе зосереджуватися навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше дотримуйтеся принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім, Чергуйте легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві. 

5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення. 

Деякі умови щодо успішного запам'ятовування

Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.

2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.

3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.

4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти матеріал.

5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.

6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо.

7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.

8. Зрідка використовуйте мнемотехніку — штучні прийоми полегшуючого запам'ятовування.

Як розвивати мислення

Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями. Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і т. д.

2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.

3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Що»? відкриттів. Тому вчіться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.

4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак — спільна властивість розуму Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних завдань, головоломках.

5. Виконуйте різні завдання на порівняння.

6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.

7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.

8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
счетчик посещений

вологість:

тиск:

вітер:

http://www.airo.com.ua/